2 oktober 2012

Spåren av sommaren som gick förlorad

GÄSTSTUGAN Om sommaren är förlorad, har man inte heller några gäster. Gräsmattan liknar numera en djungel och trädgårdsmöblerna har tillbringat hela sommaren under den fula presenningen. Både Lucy och jag är upprörda.

Den här sommaren måste ha varit en av de sämsta somrarna någonsin. I alla fall den sämsta sommaren i år. Sommarens dålighet har också satt sina spår i min trädgård. Den är numera mer att betrakta som en djungel.

Nu undrar du säkert vad det är som har gjort den här sommaren så dålig. Ja först kan vi ju titta på hur varmt det har varit. Inte ens tillräckligt för en västgötaspets, skulle jag vilja påstå.
Om du älskar regn, så har du säkert fått ditt lystmäte under de senaste fem månaderna. Sällan har regnet öst ner så regelbundet.
Till råga på allt elände, så stannade Agnes jättelänge i Frankrike innan hon kom hem. Då hade hon inte mycket att komma hem till mer än en stilig västgötaspets. Husse fanns ju på sjukhus. När han väl kom hem, så var han inte mycket att hurra för. Det är han ju aldrig, men nu var han skröpligare än vanligt.
Inte nog med allt det. Dessutom, som toppen på alla olyckor, släpade Agnes med sig en ful katt från Frankrike som flyttade in i mitt hus. Sommaren är förlorad.

Hej så länge
Sverker

Leg. sommarlös

TOMT Några gånger har vi kunnat sitta i soliga hörnan i sommar, men det hade varit lämpligare att döpt om den till regniga hörnan. Det finns inte ens några vissna tomatplantor i de stora krukorna i år. Så slö har husse varit.

UTEPLATS Med buller och bång drog Agnes igång projekt "Ny uteplats" förra året. Allt under överseende av mig. Dessvärre han hon inte färdigt, och nu tar naturen tillbaka det som röjdes upp.

OTREVLIGT När Lucy och jag provsitter den norra uteplatsen, så kan vi konstatera att den är ganska otrevlig. Full med höga växter och häcken lade sig ner redan under det första störtregnet. Det går så om man inte bilder upp den. Husse får nog knappast plats.

BADPLATS Badstegen, liksom husse, har tillbringat sommaren på land. Normalt så ska jag kunna skälla upp husse ur vattnet varje morgon, även så här års. Fast mig gör det detsamma att det ser så illa ut, för jag tycker inte om att bada. Inte Lucy heller.

3 kommentarer:

  1. Ja visst är det sorgligt att sommaren är över, men så
    länge jag har din och din husses blogg att glädjas över varje dag Sverker, så kommer både hösten och vintern att bli uthärdliga. Tack för alla underbara bilder med tillhörande roliga texter.
    Hälsningar från Kattis med matte.

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jag har startat en grupp på FB ang. skjutningen av de två hundarna. Tänkte lämna länken här på eran blogg om d går bra

    Gå in på sidan och gilla samt dela. Ju fler desto bättre!
    http://www.facebook.com/#!/pages/Vi-som-ej-accepterar-att-polisen-skjuter-tv%C3%A5-hundar-helt-h%C3%A4nsynsl%C3%B6st/110784435743285

    Snälla, alla ni som gillar denna sida. Ni kan väl dela sidan i eran tidslinje så att den når ut till flera. Vi måste visa att detta inte accepteras och måste få till en förändring som tex. kan vara att poliserna börjar att få en utbildning gällande hundar.

    SvaraRadera