11 juni 2013

Pensionärsgympa inget för min husse

SPORTIGA Det är på detta sätt vi ter oss när vi ska gå och träna. I denna utsyrsel är vi rustade att möta de fysiska kraftproven på gymet. Jag har min lätta och blanka sommarpäls. Husse hade spökat ut sig i fula gymnastikskor, fula svarta shorts och sin blå TREO COMP t-shirt.

Jag tyckte att ett pensionärsanpassat gym, kunde var något för min husse och mig. Därför begav vi oss till min hundklubb, Sommenbygdens Brukshundklubb, där jag skördat många framgångar.

Jag hade tänkt mig att vi skulle köra samma program som bara jag har tränat innan. Dessvärre fick vi avbryta det redan efter två moment. Det visade sig att min husse är totalt obegåvad när det gäller gymövningar.
Hindret, som var extralågt, klarade han inte, Han stöp som en fura, Inte gick det bättre på A-hindret. Efter att ha ålat upp sig som en strandad val, så fastnade han på toppen.
Jag ansåg att det var bäst att avbryta övningarna där, innan han skadade sig.

Hej så länge
Sverker

Leg. personlig tränare

HOPP Det är en fröjd för ögat att se hur elegant jag glider över hopphindret. Det är så här det ska se ut!

HOPP Det är tragiskt att se denna klumpedump försöka ta ett tämligen lågt hinder. Som ansvarig var jag snabbt framme och se om han skadat sig. Det var dags för nästa övning. Kanske den skulle gå bättre för min husse.

A-HINDRET Jag visar för husse hur man ska göra om man snabbt och elegant ska ta sig över detta icke särskilt svåra hinder. Har han lärt sig något?

A-HINDRET Hit men inte längre kom husse innan han fastnade. Sedan fick han krypa baklänges tillbaka igen. Han är klumpig även för en pensionär.

6 kommentarer:

  1. Haha, den gymnastiken verkar inte vara nåt för din husse! Du får locka honom med en godis så kanske han fattar galoppen! Förresten, tar den onödigt dyra kameran bilderna själv? /Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte mycket som passar min husse. Det går inte att locka honom med godis, för det trillar alltid ner i min mage.
      Den onödigt dyra kameran kan fjärrstyras. Titta bara på husses högerhand. Där håller han en liten manick som heter Remote i förnamn och Control i efternamn.

      Radera
  2. Jaså är det så han tar kort på sig själv! Jag trodde han hade med sig en kompanjon som hjälpte till med fotona.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är den där lilla Remote, som han har.

      Radera
  3. Haha vilket underbart inlägg. Jag kommer ihåg en gång för många år sedan när ni gick på kurs hos mig och min assistent, hårbollen Emil, där ute på agilitybanan. Det var tider det!! Väldigt fin blogg du har Sverker.

    Mvh Karina Nordlund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kom också ihåg kursen. Jag kommer ihåg alla kurser. Husse minns inget.

      Radera